Hírek
2018. Augusztus 24. 05:00, péntek |
Belföld
Forrás: mti - fotó: pixabay
Több mint 50 százalékkal nő a repülések száma 2040-ig, és hétszeresére a késő járatoké
![Több mint 50 százalékkal nő a repülések száma 2040-ig, és hétszeresére a késő járatoké](/external/image_cache/b/a/f/bafaaa290928d3c74b8b71feeffef2d6.jpg)
A következő húsz évben több mint 50 százalékkal nő az európai repülések száma, a repülőterek kapacitása azonban a szükségesnél csak lassabban bővül,
így a mostaninál hétszer több járat fog 1-2 órás késést szenvedni az Eurocontrol tanulmánya szerint.
Az európai légiforgalom áramlásának megszervezésével, illetve a léginavigációs díjak beszedésével foglalkozó, brüsszeli székhelyű Eurocontrol honlapján szerdán közölt "Challenges of Growth" (A növekedés kihívásai) című tanulmányában arra mutatott rá, hogy 2040-ig a maihoz képest 53 százalékkal 16 millióra emelkedik majd az éves repülések száma. A lassabb gazdasági növekedés és a repülőterek kapacitáshiánya miatt a bővülés mértéke csökken. Példaként említették, hogy 1988 és 2008 között megduplázódott a repülések száma.
Az igények növekedését azonban így sem tudják majd a repülőterek kiszolgálni, mert a bejelentett kapacitásbővítő beruházások sem elegendőek ekkora forgalom kezeléséhez. Az Eurocontrol ismertette, 111 repülőtér átlagosan 16 százalékos bővítés tervez, a 20 legnagyobb repülőtéren ennél valamivel nagyobb, 28 százalékos kapacitásfejlesztésbe fognak bele, a gépmozgások száma így 2,4 millióval emelkedhet a maihoz képest.
Az EU 17 tagországában visszafogott forgalomfejlődéssel számolva is 1,5 millió repüléssel többre lesz igény, mint amennyit ki lehet szolgálni. Ez 160 millió utast érint.
A nyári szezonban a mostani, járatonként átlagos 12 perces késés 20 percre nőhet a következő 22 évben és hétszer annyi járat késhet 1-2 órát, mint most. Míg tavaly 50 ezer utasnak késett 1-2 órát a járata, addig 2040-ben már közel félmillió utast érinthetnek a nagyobb késések - olvasható a tanulmányban.
Az Eurocontrol szerint ezért a repülőtereknek a tervezettnél nagyobb kapacitásbővítést kell végrehajtaniuk, és Európában be kell vezetni az Egységes Európai Égbolt (SESAR) projektet, amely egyesítené a széttagolt európai légiforgalmi irányítást. Ennek bevezetése azonban akadozik.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Június 26. 09:33, szerda | Belföld
Zajlik az aratás, figyeljünk az utakon
Országszerte zajlik az aratás, emiatt nagyobb számban vesznek részt a forgalomban mezőgazdasági munkagépek, ami fokozott figyelmet követel minden járművezetőtől - hívta fel a figyelmet közösségi oldalán Nagy István agrárminiszter.
2024. Június 26. 07:43, szerda | Belföld
Orbán Viktor: Közép-Európa legsikeresebb légikikötőjévé fejlesztjük a Liszt Ferenc Repülőteret
Párizsban megbeszélést folytatott Orbán Viktor miniszterelnök és Nicolas Notebaert, a Vinci Concessions vezérigazgatója - tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a kormányfő sajtófőnöke kedden.
2024. Június 26. 07:43, szerda | Belföld
Mándoki Soulmates koncert -Budapest
Örömmel jelentjük be, hogy Szent István ünnepe alkalmából Budapest szívében, a Bazilika előtti téren idén, augusztus 18-án 19:00 órától újra életre kel a többszörös platina- és aranylemezes Mandoki Soulmates muzsika.
2024. Június 25. 06:00, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: a paksi bővítés teljes és általános mentességet kapott a szankciós intézkedések alól
Sikerült megvédeni a magyar nemzeti érdekeket az Európai Unió újabb orosz szankciós csomagjával szemben is, a paksi bővítés teljes körű és általános mentességet kapott a büntetőintézkedések alól, így a beruházás felgyorsítható