Hírek
2011. Szeptember 28. 06:34, szerda |
Helyi
Forrás: Tourinform
Összefogtunk Veszprém turizmusáért!
A Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. vissza nem térítendő támogatást nyert el a KDOP „Helyi TDM Szervezetek támogatása” elnevezésű pályázata keretében.
A Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. 48.204.976 forint összegű vissza nem térítendő támogatást nyert el a Közép-dunántúli Operatív Program „Helyi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek támogatása” elnevezésű pályázata keretében az „Összefogás Veszprém Turizmusáért” című projekt megvalósítására.
A projekt összköltsége 56,7 millió forint, időtartama a 2010. május 1-jétől 2011. szeptember 29-ig terjedő időszak. A projekt során számos turisztikai fejlesztésre került sor, melyek célja az volt, hogy Veszprém és térsége, a város és a turizmus szereplői egységes arculattal és marketingstratégiával jelenjenek meg a turisztikai piacon, kilépve ezáltal az egynapos városok sorából.
Ennek első lépéseként új turisztikai logo és ehhez kapcsolódó arculati kézikönyv
kerültek kidolgozásra. Az arculati kézikönyv meghatározta az ügyfélszolgálati iroda
berendezési elemeit, a cég kiállítási installációját, az útbaigazító táblákat és térképeket, a városszéli invitáló táblákat, ajándéktárgyakat és turisztikai kiadványokat. 2011-ben az új arculatot tükrözve jelentek meg Veszprém turisztikai
kiadványai több nyelven: az Útitárs 2011, a Veszprém Kalauz – Gasztro- és szállásajánló, az exkluzív imázskiadvány, az A4-es méretű, valamint a B2 méretű veszprémi turisztikai térkép.
A megvalósítás során mérföldkőnek számított az új Tourinform iroda megnyitása
2010. október 1-jén az Óváros tér 2. szám alatt, ami az eddigiekhez képest jóval
nagyobb irodai alapterülettel rendelkezik. Funkcióját tekintve nem csak információnyújtással foglalkozik, hanem központi jegyirodaként is működik. A kicsiket gyereksarok várja, a mozgás- és látáskorlátozottak számára pedig könnyen
megközelíthető. A Nonprofit Kft. szakmai képzéseket és workshop-okat szervezett a helyi turisztikai szolgáltatók, a Veszprémi Turisztikai Egyesület tagjai számára, akik 2010- ben egy külföldi és egy hazai szakmai tanulmányúton is részt vehettek. A sopronkőszegi és a passaui tanulmányúton hasznos tapasztalatokkal gazdagodott mind a TDM menedzsmentje, mind a résztvevő veszprémi szolgáltatók köre.
A projekt keretében megújult a város turisztikai portálja, a veszpreminfo.hu. Az
oldal az új arculatnak megfelelő külsőt kapott, a meglévő angol és német mellett olasz nyelvű verzióval és modern funkciókkal, újszerű tartalmi elemekkel bővült, például a veszprémi szálláshelyek on-line is foglalhatóvá váltak. Az internethasználók igényeihez igazodva web 2-es szolgáltatások jelentek meg a honlapon, hogy a látogatók is értékelhessék és továbbajánlhassák annak tartalmát.
2011 májusában óriásplakátok invitálták az úton lévőket a Királynék Városába.
Összesen 36 plakát került kihelyezésre országszerte a frekventált közutak mentén, az autópálya le- és felhajtók közelében, így ösztönözve a város iránti turisztikai keresletet a nyári szezon beköszöntével. A projekt végéhez közeledve „Arculatépítés és turizmus” címmel 2011. június 2-án szakmai konferenciát tartottak Veszprémben, amire az ország minden szegletéből közel hetven turisztikai szakember és érdeklődő érkezett. A TDM konferencia a helyi és térségi szintű desztinációk arculatépítésével, marketingkommunikációjával és a desztinációk kutatási, mérési tevékenységével foglalkozott.
A projekt utolsó lépéseként megújult a város turisztikai információs táblarendszere – új invitáló- és útbaigazító táblák, térképek kerültek kihelyezésre a városba vezető utak mentén, a fontosabb parkolókban és buszmegállókban –, így segítve mind a turisták, mind a helyi lakosok tájékozódását. A felsoroltakon kívül szakmai tanulmányokat dolgoztak ki: elkészült a TDM szolgáltatás-fejlesztési cselekvési terve, a szervezetfejlesztési program, egy pozicionálási és versenyképességi stratégia, és egy hálózatfejlesztési terv. Ezekkel párhuzamosan zajlott a Veszprém turisztikai imázsára vonatkozó belföldi kutatás, amit a kínálatra vonatkozó vendégkör elemzések egészítettek ki. Itt górcső alá került a Gizella Napok, a Kabóciádé, az Utcazene Fesztivál, a VeszprémFest, az Állatkert, az Érsekség, az Aréna és a modern galériák. A meglévő turisztikai marketingtevékenység internetes felülete bővült, és új nyomtatott cikkek, hirdetések jelentek meg Veszprémről, valamint osztrák újságírók írtak a városról.
Elkészült a pályázatban vállalt mobil installáció és megvalósíthatósági tanulmány, ami az Óváros tér rendezvénytérré alakítását célozta meg, lehetővé téve bor- és gasztronómiai programok szervezését. A TDM-pályázat megvalósításával Veszprém a királynék városa újabb lépést tett, hogy a történelmi örökségre építve a Dunántúl nemzetközi hírű, meghatározó turisztikai központjává váljon, és adottságait kihasználva hozzájáruljon a térség felemelkedéséhez.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 27. 17:38, péntek | Helyi
1 NAP ALATT 7 ITTAST SZŰRTEK KI A KOLLÉGÁK
Hiába a folyamatos figyelmeztetés, 6 férfi és 1 nő ült úgy volán mögé, hogy alkoholt fogyasztott.
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre