Hírek
2012. Március 09. 07:11, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress
Növekszik a PB-piacon az autógáz aránya

Miközben a teljes PB-ágazat évek óta folyamatosan csökken, az utóbbi két évben nyolc százalékkal növekedett az autógáz forgalma.
A gépjárművek gázossá alakításának 200-250 ezer forintos költsége a mintegy 40 százalékos üzemanyag-megtakarítás révén a futásteljesítménytől függően egy-két év alatt megtérül.
Miközben a teljes PB-ágazat kilenc százalékot csökkent, az autógáz eladások nyolc százalékkal nőttek 2011-ben 2010-hez képest − ismertette a szegmens fő trendjeit Szirmai Zoltán, az ágazatban piacvezető Prímagáz Zrt. vezérigazgatója. Bár a PB, mint energiahordozó Európában visszaszorulóban van, a tavalyi csökkenés felét a terményszárítók igényének a száraz időjárás miatti nagymértékű visszaesése okozta. Az autógáz eladások hasonló mértékben (évi 4-4,5 százalékkal) csökkentek egészen 2010-ig. Abban az évben viszont hat százalékkal nőtt az értékesítés 2009-hez képest, tavaly pedig további nyolc százalékkal emelkedett a forgalom − mondta el az igazgató.
A növekmény elsősorban a benzin rohamos drágulásának következménye (dízel autót nehezebb átalakítani). Bár az autógáz ára hasonló irányban mozog, mint a benziné, a két üzemanyag eltérő árstruktúrája miatt autógázzal közlekedni mégis hozzávetőlegesen 40 százalékos megtakarítást jelent. Ennek a megtakarításnak kell kitermelnie a jármú 200-250 ezres átalakítási költségét. Ez egy évi 15 ezer kilométert futó, 8 litert fogyasztó családi autónál már 400 forintos benzinár mellett évi 192 ezer forintos költségmegtakarítást eredményez, tehát a megtérülés ideje nagyjából 16 hónap. A kezdeti befektetés tehát egy ilyen magánszemély esetében átlagosan 1,5 év után megtérül, ez pedig egyre többeknek belátható idő. Egy sokat futó, céges, vagy nagy fogyasztású autónál a megtérülés sokkal gyorsabb.
A „gázosítási kedvet” csak fokozzák a közelmúltban enyhült jogszabályok, amelyek alapján a PB-gázzal működő korszerű autókat már nem korlátozzák a parkolóházakba hajtásban. Környezetvédelmi szempontból sem mellékes, hogy PB-vel üzemeltetve a legrégebbi autók még egy hibridnél is kevésbé szennyezők, és teljesítik a még be sem vezetett Euro6-os normákat (szmogriadóban is közlekedhetnek).
Ma Magyarországon több mint 600 kúton lehet autógázt tankolni, jellemzően a főutak mentén, de az újabb és újabb átépítési hullámok révén a hozzáférést biztosító hálózat folyamatosan gyarapodik − mutatott rá Szirmai Zoltán.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld
NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett
Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.
2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld
Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell
A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon
2025. Május 23. 07:22, péntek | Belföld
OGY - A jövő évi költségvetés megalapozásáról és az adótörvényekről is tárgyal a parlament
A jogi személyekről, a jövő évi költségvetés megalapozásáról, az adószabályokról és a nemzeti bankról szóló törvény módosításáról is tárgyal pénteki ülésén az Országgyűlés.
2025. Május 22. 06:00, csütörtök | Belföld
Háborúellenes költségvetésnek nevezte el Nagy Márton a jövő évi büdzsét
Háborúellenes költségvetésnek nevezte a 2026-os költségvetést a nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat szerdai általános vitájában az Országgyűlésben.