Városlista
2025. március 27, csütörtök - Hajnalka, Lídia, Auguszta

Hírek

2011. Szeptember 17. 07:21, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress

Nem drágul a fuvardíj

Nem drágul a fuvardíj

A Magyar Hírlap azt írja, hogy az üzemanyagok jövedéki adójának emeléséből nem következik egyértelműen, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent. Az állam január elejétől teremtett arra lehetőséget a kereskedelmi gázolajár intézményén keresztül, hogy a nagy fuvarozók egy meghatározott összeget visszaigényeljenek üzemanyag-vásárlásaik után. Ez jelenleg hat forint ötven fillér literenként, ami novembertől 19,5 forint ötven fillérre emelkedik. A 7,5 tonnánál könnyebb járművet üzemben tartókra nem vonatkozik ez a rendelkezés. Leginkább azért nem, mert az Európai Unió szabályai ezt nem teszik lehetővé.

Fuvarozói érdekképviseletek vezetői szerint a jövedéki adóemelésből nem következik egyértelműen az, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna. Azzal együtt sem, hogy a 7,5 tonnánál kisebb járművel közlekedő fuvarozók egy része kénytelen lesz áthárítani vevőire a megemelkedett díjakat. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára azt mondta a lapnak, nem érinti majd a teljes szállítási láncot az üzemanyagár-emelkedés. Egyrészt a fuvarozók többsége nehéz teherautóval közlekedik: a NiT-Hungary szerint a hazai vállalkozások mintegy húszezer 7,5 tonna alatti és csaknem ötvenezer a feletti járművet üzemeltetnek. Másrészt az élelmiszer-kereskedelem döntő többségét lebonyolító hipermarketek és áruházláncok leginkább 12 tonna feletti teherautókkal fuvaroztatnak. Harmadrészt pedig az áremelkedés általában a fogyasztás csökkenését eredményezi, ennek a fuvarozásra is kedvezőtlen lenne a hatása.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint durván ötszázalékos üzemanyagár-emelkedést jelent a jövedéki adóteher növekedése, viszont arról sem szabad elfeledkezni, hogy az eltelt másfél évben 25 százalékkal emelkedtek az üzemanyagárak. Ezt pedig nem követte a fuvardíjak ilyen mértékű emelése. Közölte: a kormány helyesen határozott, hogy a jövedékiadó-emeléssel együtt a nagy fuvarozóknak lehetővé tette az adóból visszaigényelhető összeg növelését. Ezzel az államháztartási bevétel sem csökken, ugyanis a fuvarozók – leginkább a nemzetköziek – továbbra is itthon tankolnak.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 27. 06:00, csütörtök | Belföld

Sára Botond: folyamatosan ellenőrizzük az árréscsökkentés betartását

A cél, hogy tartósan olcsók legyenek az élelmiszerek, ezért a fogyasztóvédelmi ellenőrök folyamatosan ellenőrzik az árréscsökkentés betartását

2025. Március 27. 06:00, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor: a falut nem leépíteni kell, hanem felépíteni

A falut nem leépíteni kell, hanem felépíteni - jelentette ki a miniszterelnök, aki szerdán a Facebook-oldalára feltöltött videóban a kormány kistelepüléseket támogató programjairól számolt be.

2025. Március 27. 06:00, csütörtök | Belföld

Gyopáros Alpár: jó hír a falvaknak a Magyar falu program bővítése

A Magyar falu program újabb pályázatain lehet a falusi kisboltok, vegyeskereskedések, kocsmák működtetésére, templomok felújítására többmilliós támogatásokat igényelni

2025. Március 27. 06:00, csütörtök | Belföld

Szijjártó Péter: az amerikai-orosz megállapodás tiltja a hazánkat ellátó energia-infrastruktúra támadását

Az amerikai-orosz megállapodás világosan kimondta a Magyarországra irányuló energia-infrastruktúra támadásának tilalmát, ami egybevág hazánk nemzeti érdekeivel, mivel így jelentősen mérséklődtek az ellátásbiztonsági kockázatok