Városlista
2025. március 23, vasárnap - Emőke, Botond, Ottó, Kartal

Hírek

2020. December 05. 09:00, szombat | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Kampány indult a sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére

Kampány indult a sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére

Kampányt indított a minőségi sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT).

Feldman Zsolt, az agrártárca államtitkára az MTI-hez pénteken eljuttatott közös közleményben kiemelte, hogy a hetedik éve zajló kampány időszaka alatt 7-8 kilogrammal nőtt Magyarországon az egy főre jutó sertéshús fogyasztás. A sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, de a magyarországi állatjóléti viszonyok kiemelkedően magasak európai szinten is. A költségvetési támogatásoknak köszönhetően a jövőkép mindenképpen pozitív, hiszen a nagy beruházási pályázatokon a sertéstartók több tízmilliárd forintnyi beruházási igénnyel jelentkeztek. Ez is azt mutatja, hogy van igény a fejlesztésre azért, hogy még jobb körülmények között, még fejlettebb technológiával még több jó minőségű, biztonságos magyar sertéshús kerüljön a hazai fogyasztók asztalára és az exportpiacokra is - tette hozzá.

Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta: a kampány legfőbb célja továbbra is a kiváló minőségű sertéshús és készítményeinek fogyasztásösztönzése, továbbá az ágazat gazdasági helyzetének javítása. A kampány nyomtatott és online felületeken fut, emellett rádióban és közterületeken is megjelennek hirdetések.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke pedig azt hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat: a koronavírus és az afrikai sertéspestis (asp) is nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét.

Az asp ugyan az emberre nem veszélyes, németországi megjelenésének hatására azonban jelentősen esett az élősertés ára Európában, így Magyarországon is. Ezért arra kéri a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy magyar hústerméket vásárolnak. A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltűntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval, így a vásárlók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.

A kampányról bővebb információ a https://www.amc.hu/serteskampany/ honlapon érhető el.

Címkék: hús, kampány, sertés

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 22. 09:34, szombat | Belföld

Lengyel-magyar barátság napja - Sulyok Tamás: a magyar-lengyel barátság nem mítosz, hanem megélt valóság

A magyar-lengyel barátság számunkra nem mítosz, hanem megélt valóság - hangsúlyozta Sulyok Tamás köztársasági elnök Kaposváron pénteken.

2025. Március 22. 09:30, szombat | Belföld

Több tízmillió forint büntetés a Pride betiltása ellen tiltakozó képviselőknek

Ülésnapokról történő kitiltással és tiszteletdíj-csökkentéssel szankcionálta Kövér László, az Országgyűlés elnöke a Pride betiltása elleni, az eddigi legsúlyosabb parlamenti rendbontást elkövető képviselőket

2025. Március 22. 09:29, szombat | Belföld

Orbán Viktor: nem lehetett tovább nézni, hogy kifosztják az embereket

Muszáj volt beavatkozni, nem lehetett tovább nézni, hogy a kereskedelmi láncok kifosztják az embereket, az áremelkedéseket meg kellett fékezni

2025. Március 21. 07:31, péntek | Belföld

Csapadékossá válik az idő a hétvégére

Pénteken még nagyrészt napos időre van kilátás, de szombattól többfelé esőre kell készülni.