Hírek
2013. Április 07. 05:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: mno.hu
Íme a Rimac, a horvátok elektromos szuperautója

A horvát Rimac, az autóipar egy vadonatúj szereplője a tavalyi Frankfurti Autószalonon az elektromos autók szekciójában mutatkozott be. Az eseményen magunk is jelen voltunk, de a látványos, ám látványosan gyermekcipőben is járó koncepció alig ragadta meg a figyelmünket, s minderre csak rákontráztak azok a számadatok, amik legfeljebb promóciós nagyotmondásnak voltak tekinthetők.
Az 1650 kg tömegű szuperautó lemezei alatt ugyanis négy elektromotor rejtőzik, s ezek mindegyike egy-egy kereket hajt, így téve lehetővé, hogy azok az aktuális körülményeknek megfelelő hajtóerőben részesüljenek. Erőből pedig nincs hiány, hiszen összesen 1088 tagú ménes áll rendelkezésre, miközben a kerekeket 1600 Nm (!) nyomaték nyúzza. Mindezek hallatán persze már előre kikerekednek a szemeinek, de ekkor még nem szóltunk egy szót sem arról, hogy az álló helyzetből 100 km/h-s sebességre 2,8 másodperc alatt gyorsuló, s tizenkétezres fordulaton tempóját akár 305 km/h-ig is fokozó autó hatótávolsága állítólag 600 kilométerre nyúlik.
Nem kis teljesítmény ez a semmiből előcsöppent gyártó részéről, ami ráadásul a műszaki bravúrok mellett az esztétikumra is tudott adni. A Concept_One karbonszálas anyagokból építkező szépséges sziluettjét ugyanis igazi zsenik vetették papírra, hiszen az olasz Pininfarina stúdiónál tapasztalatokat gyűjtő munkatársak kezét a belga Vilner műhely is vezette.
A szupercsapat remekműve pedig egy 88 példányos flottával hamarosan az utakat is rója, s a cég mindössze 25 esztendős vezérigazgatója, Mate Rimac a napokban arról is beszámolt, hogy az árcédulán kerek egymillió dolláros összeg szerepel majd, ám a nagyságrendileg 235 millió forintos vételár sok esetben még mindig nem ér fel azokhoz a konkurensekhez, akiket a Concept_One ellenfeleinek szemelt ki, így az elhintett számadatok realizálódásával az összeg vélhetően már csak zsebekben csörgedező aprónak lesz tekinthető.
A horvát szuperautóhoz képest a Ferrari 458 Italia is csak a szegények játékszere, hiszen a Concept_One – alias Volar-e – árán három-négy darabot is vehetnénk belőle, így az 570 lóerős, 3,4 szekundumos sprintidőre képes taljánnal készített videó nem is az összehasonlítás miatt érdekes, hanem amiatt, hogy a Rimac szkeptikus fogadtatásunk ellenére mégiscsak járóképessé vált.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 13. 09:27, szombat | Belföld
Ejtőernyős gyakorlattal folytatódott az Adaptive Hussars 2025
Ejtőernyős ugrást hajtottak végre a Különleges Műveleti Parancsnokság katonái pénteken a Várpalota határában lévő nullponti lő- és gyakorlótéren.
2025. Szeptember 13. 09:26, szombat | Belföld
Lázár János részletes, szigorú és őszinte vizsgálatot kért a magyarkúti vonatbaleset ügyében
Minden részletre kiterjedő, \"szigorú és őszinte vizsgálatot\" kért a MÁV vezetésétől a Magyarkút megállónál péntek reggel történt vonatbaleset ügyében az építési és közlekedési miniszter.
2025. Szeptember 13. 09:24, szombat | Belföld
Orbán Viktor: a háborús fenyegetettség közvetlen
A Lengyelországot ért szerdai dróntámadás példázata annak, milyen veszélyes körülmények között élünk nap mint nap, a háborús fenyegetettség közvetlen
2025. Szeptember 12. 07:23, péntek | Belföld
Agrometeorológia: az Alföldön csak lassan mérséklődik az aszály
A hét első felének esői, záporai sokfelé adtak alapos öntözést, de a Duna-Tisza közének déli felén továbbra is igen száraz a talaj.