Hírek
2011. November 05. 07:17, szombat |
Belföld
Forrás: OrintPress
Csőd szélén a betegszállítás

A megemelkedett benzin- és gázolajárak a betegszállítást is megnehezítik. Amíg a taxisok 240 forintos fix kilométerért tüntettek hétfőn, addig ugyanezért a távolságért a betegszállítók 102 forintot kapnak – írta a HVG.
Az ágazat veszteséges, van olyan cég, amely szerződést is bontana, ha nem emelik a támogatás mértékét.
Az üzemanyagárak elszabadulása a mentők és betegszállítók helyzetét is megnehezíti. A kormány utoljára tavasszal próbált segíteni a helyzeten, amikor a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma forrásokat csoportosított át az áremelések kompenzálására, és 200 millió forinttal megemelte a betegszállítók, valamint a szárazföldi mentők támogatását, továbbá 32 millió forint pluszforrást juttatott a légimentők számára. Azaz összesen 432 millió forint gyorssegélyt adott az ágazatnak.
Csakhogy a gázolaj- és benzin ára azóta is hónapról hónapra emelkedik, a régióban a legdrágábbak vagyunk. Ez ellehetetleníti a betegszállítókat. Az egyik vidéken dolgozó cég képviselője a HVG-nek azt mondta, költségeik negyven százalékát az üzemanyag ára teszi ki: „Egy autónk havonta 10-15 ezer kilométert fut, flottára vetítve csak üzemanyagra 2,7 millió forintot költünk egy hónapban”. A legfontosabb tennivalókra, javításokra, szervizre éppen futja a pénzből, de a nagyobb volumenű beruházások csak lassabban valósulnak meg. Pedig a tervek között szerepel egy olyan, internetalapú rendszer kiépítése, mely lehetővé tenné, hogy a háziorvosok a világhálón rendeljék meg a szolgáltatást.
Budapesten a betegszállítás a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének (MBOE) kezében összpontosul. Elnökük, Bíró Ferenc a hvg.hu-nak azt mondta: az MBOE 90 egymástól gazdaságilag független vállalkozás érdekeit képviseli. „Az ez évi üzemanyagár-emelkedés közel 80 forint literenként. Az október végi és a november eleji drágulás és jövedékiadó-emelés plusz 19 forint/kilométer költségnövekedést okozott. Ennek nincs fedezete sem az idei, sem a 2012. évi költségvetési tervezetben.” Bíró szerint amennyiben nem kompenzálják az üzemanyagár-emelkedést, ez működési zavarokat okozhat, vagyis „finanszírozás hiányában nem tudnak minden betegszállítási igényt kielégíteni”.
Dávid Ferenc, a Samaritanus Mentőszolgálat szóvivője szerint 'konkrétan a csőd szélén áll az ágazat. A Samaritanius Mentőszolgálat gondolkodik azon is, hogy kiszáll a betegszállításból. A teljes cikk a hvg. online-on olvasható.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld
NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett
Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.
2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld
Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell
A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon
2025. Május 23. 07:22, péntek | Belföld
OGY - A jövő évi költségvetés megalapozásáról és az adótörvényekről is tárgyal a parlament
A jogi személyekről, a jövő évi költségvetés megalapozásáról, az adószabályokról és a nemzeti bankról szóló törvény módosításáról is tárgyal pénteki ülésén az Országgyűlés.
2025. Május 22. 06:00, csütörtök | Belföld
Háborúellenes költségvetésnek nevezte el Nagy Márton a jövő évi büdzsét
Háborúellenes költségvetésnek nevezte a 2026-os költségvetést a nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat szerdai általános vitájában az Országgyűlésben.