Városlista
2025. május 23, péntek - Dezső

Hírek

2012. Március 23. 14:01, péntek | Belföld
Forrás: STOP / Autolabor.hu

A szlovák rendszámok előnyeit venné át Magyarország

A szlovák rendszámok előnyeit venné át Magyarország

Feltűnően nagy a csend mostanában a területi alapú rendszámok magyarországi bevezetésével kapcsolatban, pedig az EU-nak ígéretet tettünk.

Januárban robbant hazánkban a rendszám-bomba, akkorra derült ki ugyanis, hogy a 2012-es évben 12 milliárd forint bevételt remél az új rendszámok kiadásából a költségvetés. Az első, kevesebb információra támaszkodó beszámolók szinte azonnali, mindenkire nézve kötelező érvényű rendszámcserét vizionáltak a 2012-es évre, pedig az akkor alig egy hónapja elfogadott új törvények szerint még az EU-csatlakozás előtti rendszámokat sem kell kötelezően lecserélni.

A kormány tervei között állítólag az szerepel, hogy hazánkban is bevezeti az Európában ugyan elterjedt, de napjainkban éppen visszaszoruló területi alapú megjelölést. EU-s szomszédaink közül Szlovákia, Ausztria, Szlovénia és Románia is használja a rendszert. Olaszországban nem magába a rendszám-kódba, hanem - az új, EU-s rendszámtáblákon - a táblák jobb szélére, egy, az ország megjelöléshez hasonló sávba vésik bele az autó származási tartományának megjelölését.

Szlovákiában 79 különböző körzetet tüntetnek fel a rendszámokon, így ha mi is a szlovák példát követnénk, a megye-rendszer helyett a 168 járás kódjai kerülnének fel a rendszámokra. A rendszer előnyeiről sokat nem árult el a kormány, valamiféle ködös, a bűnmegelőzéssel- és üldözéssel kapcsolatos magyarázat mellett a rendszámfelismerő, automata kamerák működési sajátosságaival is magyarázták a cserét. Mindezt januárban, azóta viszont hatalmas a csend az ügy körül.

Elképzelhető, hogy a rendszámcsere is csupán olyan hirtelen elképzelés és ötlet volt, mint néhány éve az MDF egyik utolsó nagy rúgása, a jobbkéz-szabály eltörlése és az összes kereszteződés betáblázása? Aligha: a rendszámcseréből származó 14 milliárd forintot még tavaly megígértük az EU-nak, és a brüsszeli székhelyű Unió a legkevésbé sem vevő a be nem tartott ígéretekre.

A cikk folytatódik! Olvassa tovább autós szakportálunkon, az Autolabor.hu oldalon! Kattintson ide!

Autolabor.hu / STOP

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld

NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.

2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld

Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell

A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon

2025. Május 23. 07:22, péntek | Belföld

OGY - A jövő évi költségvetés megalapozásáról és az adótörvényekről is tárgyal a parlament

A jogi személyekről, a jövő évi költségvetés megalapozásáról, az adószabályokról és a nemzeti bankról szóló törvény módosításáról is tárgyal pénteki ülésén az Országgyűlés.

2025. Május 22. 06:00, csütörtök | Belföld

Háborúellenes költségvetésnek nevezte el Nagy Márton a jövő évi büdzsét

Háborúellenes költségvetésnek nevezte a 2026-os költségvetést a nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat szerdai általános vitájában az Országgyűlésben.